5441 Sayılı İl İdare Kanunun gereğince Boğazlıyan Kaymakamı Davut Sinanoğlu başkanlığında İlçe İdare Şube Başkanları Toplantısı yapıldı.
Boğazlıyan Öğretmenevi Toplantı Salonu’nda kamu kurum ve kuruluş amirlerinin katıldığı toplantıda, 2016 yılında yapılanlar, kurumların genel iş yürütümünde dikkat edilecek hususlar, kamu hizmetlerinin sunumunda temel esaslar, ilçenin sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri görüşülerek fikir alışverişinde bulunuldu.
Toplantıda konuşan Kaymakam Sinanoğlu, Devletin ve Yozgat Valisi Sayın Kemal Yurtnaç’ın 4 temel önceliğinin;
“Güler yüzlü devlet, bürokrasi ve kırtasiyeciliği aşan kamu yönetimi anlayışı, dezavantajlı kesimler sorunlarına çözüm ve hayat standartlarının artırılması, Şehit Yakınları ve Gaziler”, olduğunu ifade ederek Boğazlıyan’da bu anlayışın yerleştirileceğini ifade etti.
Kurum amirlerinin proaktif bir anlayış ile çalışmaları gerektiğini, eski köye yeni adet getirmelerini, icat çıkarmalarını ve kurumları için hayal kurmalarını, proje esaslı bir çalışma yöntemini benimsemelerini isteyen ve kamu yönetiminde inovasyonun gerekliliğine vurgu yapan Kaymakam Sinanoğlu “Kurumların yönetişim anlayışı çerçevesinde toplumun farklı kesimleriyle işbirliği içerisinde çalışmaları gerekir ve yerel idareler, siyasi partiler, meslek örgütleri ve sivil toplum örgütlerinin yönetimde paydaş sayıldığını, hizmetlerde seçilmişlerin ve Muhtarların görüş ve fikirlerinin alınması gerekir” dedi.
Devlet ve milletin bir birbirinin tamamlayıcısı olduğunu, vatandaş ile devlet arasında hiyerarşinin olmadığını, tüm kurumlar işlerini aracısız, doğrudan vatandaşı muhatap alarak yapmalarını isteyen Sinanoğlu, “hepimizin patronu millettir ve eğer unvanlar, makamlar, mevkiler vatandaşa hizmete dönüşmüyorsa, bizlere yüktür ”diyerek, kamu hizmetlerinde uyulması gereken hususları şu şekilde sıraladı.
• Hayatta 3 kelimeyi söylemeyi ihmal etmeyin. Bilmiyorum, yardıma ihtiyacım var, yanılmışım
• Toplantılara katılın. Sizi toplantı üyesi, kurul üyesi yapanlar katkınız olur diye yazmıştır.
• Sizler kamu hizmetinin satıcılarısınız. Kötü tezgâhtar ve pazarcı olmayın. Kaliteli ürünler kötü tezgâhtarın elinde çürür.
• Astlarınıza inisiyatif verin. Yetersiz kişilerin en korktukları şey yetenekli astlarıdır.
• Üstleriniz sizin doğal müttefikinizdir.
• Seçilmişler ve muhtarlarımız vatandaşı temsil etmektedirler.
• İş hayatınızdaki çalkantılar, problemler sizi pasif olmaktan kurtarır, fırsatlar yaratır.
• Seçim genelge ve talimatları takip edin, sorumluluklarınızı bilin.
• Valilik genelge ve talimatlarının takip ederek, Valilik Makamının Kamu Hizmetlerinin yürütülmesine dair genelgesinde belirtilen hususları uygulayın.
• Yapılan çalışmaların raporlayın.
• Hibe ve kredi programları olmak üzere gelişmelerden halkı ve ilgilileri haberdar edin.
• Yıkıcı ve bölücü faaliyetler noktasında kurumlar gerekli hassasiyeti gösterecek, ülkemizin birliği ve bütünlüğünü koruma noktasında üzerlerine düşeni yapacaktır.
• Kurum amirleri kanunlar, kurallar ve hükümet emirleri doğrultusunda işlerini yürütürken, herkese eşit uzaklıkta veya yakınlıkta olmak zorundadırlar.
• Günümüz Kamu yönetiminde vatandaş odaklılık esastır. Hizmetinde olduğumuz vatandaşları itham etmek görevimiz değildir, vatandaşa güler yüzlü tavır sergilenmeli, tüm iş ve işlemlerde, hizmetlerde vatandaş memnuniyeti esas alınmalıdır.
• Proje odaklı bir anlayış sergileyeceğimden, kamu kurumlarının proje yazımı ve yapımı konusunda bilgi sahibi olmaları, kamu görevlilerinin mutlaka proje döngüsü eğitiminden geçmeleri önem arz etmektedir. Ulusal ve uluslararası kurumların, hibe programı uygulayan sivil toplum kuruluşlarının programları takip edilecek…
• Referanduma hazırlık yapılarak, İlçe Seçim Kurulunun talimatlarının yerine getirilmesi,
• Yatırım izleme ve değerlendirme toplantısında gündeme gelen hususlar takip edilecek ve taleplere cevap verilecektir.
• Her kurum kendi bünyesinde bir proje birimi kuracak, yürütülmesi planlanan hizmetler ve çalışmalara proje formatında olarak makama sunulacaktır. Öte yandan kurumlar ORAN, KOP, SODES, TANAP ve diğer ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların proje teklif çağrılarını takip edecekleridir.
• Vatandaş odaklı kamu yönetimi anlayışında hesap verebilirlik ve şeffaflık önem arz ettiğinden sunulan hizmetlerin bu anlayış doğrultusunda olması sağlanacaktır.
• Hizmetlerin tanıtımında kurumlar internet sayfaları kullanılacak, her kurum internet sitesi yapacaktır.
• Çalışmalarda etik kurallara riayet edilmelidir.
• Kurum amirleri sadece iş vermeyecek, yapılan işleri takip edecektir. Dosyaya evrak takan memur anlayışı yerine, sorunlar ortaya çıkmadan, kamu hizmetlerinin daha etkili ve verimli yürütülmesi noktasında proaktif rol üstlenecektir.
• Kurumlar ihale mevzuatına ilişkin bilgi sahibi olacak, konu ile alakalı hizmet içi eğitimler düzenleyeceklerdir. Mevzuattaki değişikliklerden haberdar olunacak, önemli değişiklikler Kaymakama bildirilecek, resmi gazete takip edilecektir.
• Her kurum kurumu ile alakalı olarak hedef belirleyecektir. Kurumlar değerIendirilirken bu hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığına bakılacaktır. Kurumlar dönem sonunda faaliyet raporları hazırlayarak hem Kaymakamlığa arz edecek hem de bir yılda yapılan çalışmalar halka sunulacaktır.
• Kaymakamlığın ilçede devlet ve hükümeti temsil eden en üst düzey bir koordinasyon makamı olduğu ve koordinasyonu gerektiren her konuda Kaymakamlığa gecikmeksizin bilgi verilecektir.
• Şehit ve gazilere ilişkin olarak kendilerine görev verilen kurumlar sürekli ziyaretlerde bulunacak, şehit yakını ve gazilerle yakından ilgilenecektir.
• 4483 sayılı kanun konusunda eğitimler yapılmalı, Mal bildirimi kanununa riayet edilmelidir.
• Kurumlar çalışmalarında sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapacaktır.
• Verilen emir ve talimatların kamu yararı gözetilerek gecikmeksizin zamanında ve amacına uygun olarak yerine getirilmesi,
• Kamu hizmetlerinin sunumunda etkin, hızlı, verimli, saydam, eşitlikçi ve vatandaşlarımıza karşı saygı, nezaket ve hoşgörü ilkelerinin esas teşkil etmesi,
• Hizmetlerin aksamadan, süratle yürütülebilmesi açısından Kamu Kurum ve Kuruluşları arasında uyum ve koordinasyon sağlanması, saygı ve nezaket kurallarına riayet edilmesi,
• Kamu hizmetlerinin sunumunda etkinliğin hızlı ve verimliliğin sağlanması ve bu hizmetlerdeki sürekliliğin tesis edilmesi açısından mesai saatlerine riayet edilmesi hususunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi ve kurum amirlerinin bu konuda gözetim ve denetim görevlerini titizlikle yerine getirmeleri,
• Devlet memurlarının, kanun, tüzük ve yönetmeliklerin ön gördüğü kılık ve kıyafet kurallarına uymak mecburiyetinde oldukları unutulmayıp, kurum amirlerince bu hususta gerekli gözetim ve denetim görevinin yerine getirilmesi,
• Kurum binalarının çevresi ve içinin sürekli temiz tutulması, hizmetlilerin temizlik nöbetlerine riayet etmesi, temizlik araç ve gereçlerinin açıkta bırakılmaması, evrak dolapları ve masaların düzenli ve tertipli olmasının temini, amirler tarafından takip edilmesi,
• Kamu hizmetlerinin yürütülmesinde devlet ciddiyeti ve itibarı gözetilerek kamu yararı amacına uygun isabetli kararlar alınması ve kararların uygulanmasında 657 sayılı devlet mamurları kanununda belirtilen ilkelerin gözetilmesi,
• Resmi yazışmalarda Başbakanlık Resmi Yazışma Kuralları Genelgesindeki kurallara uyulması, izin taleplerinde kamu hizmetlerinin sunumundaki etkinlik verimlilik ve süreklilik ilkelerini aksatmayacak bir şekilde zaman ve Süre tayini yapılması, mazeret izinlerinde gerekçenin belirtilmesi,
• Vatandaşlarımızın devletle olan işlerinde gereken hassasiyetin gösterilmesi, ihtiyaç ve beklentilerine kamu yararına uygunluk gözetilerek en kısa sürede cevap verilmesi,
• Sigara içenlerin sigara yasaklarına uyması, kapalı alanlarda sigara içilmemesi, içilmesine izin verilmemesi, izmaritlerin yerlere atılmaması, uymayanlar hakkında gerekli cezai işlem ve müeyyidelerin uygulanması,
• Kurumlar Türk Bayrağı Kanununa riayet edecektir.
• Tasarruf tedbirlerine dikkat edilmesi, su elektrik, klima, kırtasiye malzemelerinin ve kamunun taşıtlarının kullanımında aşırıya kaçılmaması, bunların kullanımında kamu hizmetlerindeki verimlilik etkinlik ve kamu yararının gözetilmesi ve bu konuda personelin uyarılması,
• Bayramlarda, törenlerde ve kabullerde devlet ciddiyetinin gösterilmesi ve devlet itibarının korunması için protokol kurallarına uyularak hareket edilmesi,
• Alınan bu kararların uygulanmasında uygulanmasının sağlanmasında ve gerekli tedbirlerin alınıp etkin bir denetimin yapılmasında Kaymakamlık Makamına karşı daire amirleri sorumludur.
Kurum müdürlerinin sunumları ardından toplantı sona erdi.